Funderar på byte?

Jag har suttit och funderat IGEN på det här med att byta linje/skola.
Vill ju fortfarande gå ekonomi och inte handel.
Mina problem är att jag inte vet om ja ska gå ekonomi på Enskilda eller Tessin?
Och sen dyker ju dessa problem också upp!

Nackdelar med Tessin, handel
Jag är inte så jätte intresserad
Jag hatar skolan.. verkligen hatar den ;s
Jag tycker att det mesta är alldeles för lätt!


Nackdelar med Enskilda, ekonomi
Man måste vara på topp hela tiden, vilket jag har svårt för
Det går i mycket snabbare takt än annars
Mycket läxor och prov


Visserligen så låter Enkilda mycket bättre på nackdelar. Och det mycket mycket bättre miljö där också och alla satsar verkligen på skolarbetet. Det låter som en mycket bättre skola som det också är pga av att det är en friskola. Men jag tänker mycket på takten som dom har i arbetet och så tänker jag på vännerna på Tessin, vill ju inte lämna dom nu ;o Även fast ingen av dem vill gå handel och funderar på att byta så vet inte jag hur jag ska göra ännu.
Det kan ju va bra om man tycker saker är väldigt lätt också.. Man får ju bättre betyg, dock lär man sig inte så mycket som man inte redan kan ;/

HJÄLP?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida