Iphone 4

Nu har jag varit snäll o kopierat text från joddler.se (de ja gör reklam för på sidan av bloggen) Det är lite fakta om bra applikationer i iphone 4 :)




Jag har själv stort intresse för Iphones, tillbehör och programmen. Jag letar ständigt efter nya program att förbättra och göra min iphone rolig och unik.

Så hur gör jag?

 

Program 1: Aftonbladet

Om du är som mig och inte orkar köpa en nyhetstidning när du sitter på tåget eller bussen påväg till jobbet. Då tycker jag du ska skaffa Aftonbladets applikation. Den är gratis och har många roliga funktioner. Du kan kolla de senaste nyheterna eller de mest lästa.

Tv funktionen gör att du kan se de senaste webbtv nyheterna. Eller varför inte kolla vädret? Funktionen gör att du kan söka på valfri kommun.

 

Program 2: Facebook

Facebook är det andra programmet som gör telefonen ännu skojigare. Du kan se vad dina vänner gör eller chatta på facebook chatten. Med alla uppdateringar som kommer till programmet tror jag snart att det kommer att vara som att sitta vid facebook på datorn.

jag loggar in flera gånger om dagen bara för att se om det hänt något nytt. Eller så skriver jag vad jag håller på med, och då är det bara kul att vänta på kommentarer från vännerna.

Programmet är såklart gratis!

Program 3: Spotify

När jag är påväg nånstans brukar jag gå med mina hörlurar inne och tänka på olika saker. Eller om du är och tränar så kan du lyssna på din spellista på Spotify. Eller om du vill lyssna på en låt så kan du bara söka på den och lägga till den på din spellista. Och internet är inget krav för att du ska kunna lyssna på musik, det enda du behöver göra är att ladda ned låtarna hemma via din Wifi.

Enda nackdelen med denna applikation är att du måste ha Spotify premium, vilket kostar 99kr/månaden. Men en summa som jag gärna betalar för att ha min musik tillgänglig överallt.

 

Program 4: MacWorld

För er som gillar er iphone eller mac lite extra mycket finns MacWorld. Här får du reda på de senaste nyheterna inom Apple och PC. Här kan du se nyheter, tester, bloggar eller gå in på forumet och starta en tråd. Jag tror inte denna applikationen är fullt klar, men den är helt klart värd de 15kr den kostar. Den ger nästan alla nyheter inom Apple som man vill ha.

 

Program 5: VLC

VLC är en annan bra applikation. Med den kan du genom iTunes lägga till filmer i formatet som de redan är på datorn. Med detta slipper du konvertera dem till Mp4 format. Filmerna håller sig också till en "mapp" så man slipper ha musik och filmer på samma ställe. Gratis såklart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida